بهترین سن برای لیزر موهای زائد چند سال است؟

  • 26 مرداد 1401
  • 0 نظر
  • admin

یکی از روش های حذف موهای زائد بدن، لیزر بوده که در سال های اخیر گسترش یافته است. درباره بهترین سن برای اقدام به لیزر موهای زائد و بهترین و جدیدترین دستگاه ها نظرات مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

نتایج موفقیت ‌آمیزی برای استفاده از لیزر موهای زائد قبل از بلوغ به دست نمی‌آید. به خصوص پس از شروع قاعدگی دختران و پس از گذشت چند سال (حدود 15 سالگی) در صورت عدم وجود مشکل می توان اپیلاسیون را از ناحیه پاها، زیر بغل و بیکینی شروع کرد.

بین شروع بلوغ و تنظیم کامل هورمون ها یک دوره چند ساله لازم است. همانطور که ما سعی می کنیم رشد مو را درمان کنیم، هورمون هایی که هنوز تعادل خود را پیدا نکرده اند به طور مداوم تولید می کنند. استفاده بی دقت و بی چون و چرای لیزر می تواند رشد مو را افزایش داده و درمان را دشوارتر کند. هر فردی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارد، مخصوصاً برای افراد جوان، ابتدا باید توسط پزشک معاینه شود.

لیزر موهای زائد بدن فرآیندی است که برای رفع موهای زائد به کار می رود و می تواند برای مردان و زنان بالای 18 سال مناسب باشد. هدف از منتظر ماندن تا سن 18 سالگی برای اعمال این فرآیند این نیست که لیزر اپیلاسیون کارساز باشد، بلکه هدف این است که ساختار هورمونی فرد با وضوح بیشتری ته نشین نشود. از آنجایی که کار هورمونی در افراد در این سن بسیار سریع است، شاید شرایطی مانند رشد مو بعد از لیزر اپیلاسیون وجود داشته باشد. به همین دلیل، انجام لیزر موهای زائد پس از اتمام دوره نوجوانی نکته مهمی برای ماندگاری فرآیند است.

به دلیل این که مردان هورمون ها در مردان سریع تر عمل می کنند . بلوغ کامل نشده اند، باید کمی بیشتر صبر کنند تا لیزر موهای زائد انجام شود. برای خانم هایی که مشکل قاعدگی دارند، متخصصان لیزر اپیلاسیون توصیه می کنند که این افراد قبل از شروع لیزر اپیلاسیون تحت معاینه پزشک قرار گرفته و درمان لازم را برای بی نظمی هورمونی دریافت کنند. در غیر این صورت، زنانی که این مشکل را دارند، ممکن است مانند مردانی که دوران بلوغ خود را به پایان نرسانده اند، پس از لیزر اپیلاسیون دچار رشد مو در بدن خود شوند.

آیا می توان لیزر موهای زائد را قبل از 18 سالگی انجام داد؟

اگر حتی معیار سنی لیزر موهای زائد بدن حداقل 15 تا 17 سال باشد، زمان مورد انتظار برای رسیدن به تعادل هورمونی در فرد است. بنابراین ملاک اصلی باید سن بلوغ فرد باشد. برخی افراد ممکن است در سنین پایین تری به تعادل هورمونی خود رسیده باشند، یعنی این تعادل ممکن است قبل از 18 سالگی به دست آمده باشد. در چنین مواردی فرد می تواند قبل از 18 سالگی بدون توجه به زن یا مرد بودن لیزر اپیلاسیون انجام دهد.

نتیجه ای که از لیزر موهای زائد به دست می آورید که تمام این معیارها را برآورده می کند رضایت بخش تر خواهد بود و همچنین ممکن است امکان تکرار فرآیند اپیلاسیون را از بین ببرد. به همین دلیل، قبل از لیزر اپیلاسیون، به ویژه برای افراد زیر 18 سال، آزمایشات هورمونی باید توسط پزشک انجام شود.

هورمون های آندروژن در رشد موهای بدن موثر هستند. هورمون آندروژن در زنان از تخمدان ها و غدد فوق کلیوی و در مردان از بیضه ها ترشح می شود. رشد مو در سنین نوجوانی ناشی از محرک های فعال هورمونی است.

مهمترین معیار برای سن لیزر موهای زائد، سنی است که ساختار هورمونی فرد متعادل باشد. در حالی که تعادل در ساختار هورمونی در برخی افراد قبل از 18 سالگی اتفاق می افتد، در برخی افراد دیرتر رخ می دهد. در دختران، این فرآیند اغلب زودتر تکمیل می شود.

در دوران نوجوانی حساسیت هورمونی فولیکول های مو زیاد است. بنابراین لیزر موهای زائد زودهنگام نتیجه دلخواه را نمی دهد. از آنجایی که هورمون ها در افراد بالای 18 سال متعادل می شوند، استفاده از لیزر موهای زائد ضرری ندارد.

نکاتی که بعد از لیزر موهای زائد باید در نظر بگیرید

پس از لیزر موهای زائد بدن در تهران، پزشک با در نظر گرفتن معاینات بیمار توصیه هایی را ارائه می کند. بیمار باید به توصیه های شخصی پزشک عمل کند. اقدامات احتیاطی کلی که باید به مدت یک هفته پس از لیزر اپیلاسیون انجام شود به شرح زیر است؛

  • محل اپیلاسیون باید از نور خورشید محافظت شود؛
  • سولاریوم نباید انجام گردد؛
  • ضد آفتاب با فاکتور بالا نباید به کار رود؛
  • کاربردهای تحریک کننده مانند شست و شو و لایه برداری نباید روی ناحیه لیزر اعمال شود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط