تفاوت رام رسمی و رام غیر رسمی در برندهای مختلف گوشی

  • 26 مرداد 1401
  • 0 نظر
  • admin

در دنیای اندروید حتما اصطلاح رام (ROM) به گوش شما خورده است. در این مطلب سعی خواهیم کرد مفهوم رام و بررسی تفاوت رام رسمی و کاستوم رام یا غیر رسمی در برندهای مختلف گوشی بپردازیم.

انواع سیستم عامل گوشی

معمولاً یک سیستم عامل گوشی دو نوع است؛ سیستم عامل اندروید گوگل که معمولاً به عنوان رام رسمی نامیده می شود و سیستم عامل غیر رسمی که به عنوان سفت افزار سفارشی یا رام سفارشی شناخته می گردد. فقط تعداد کمی از دستگاه ‌های منتخب با سیستم ‌عامل اندروید اصلی عرضه می‌ شوند ؛ مانند برخی از گوشی‌های نوکیا، گوشی‌های سری Mi A شیائومی و غیره. در بیشتر موارد، گوشی‌ها با سخت ‌افزار برند سازنده خود ارسال می‌شوند ؛ به‌عنوان مثال، گوشی‌های OnePlus، گوشی‌های سامسونگ و موارد دیگر که به آنها رام غیر رسمی می‌گویند.

رام رسمی چیست؟

هنگامی که یک گوشی اندرویدی یا تبلت اندرویدی کاملاً جدید خریداری می کنید، دستگاه از پیش ساخته شده با یک رام رسمی است. در اینجا، رام به سیستم عامل دستگاه اشاره دارد. ROM چیزی نیست جز سیستم عامل دستگاهی که از آن استفاده می کنید. رام رسمی همان رام پیش فرض است – یعنی سیستم عامل – ارائه شده توسط سازنده دستگاه. اساسا یک رام رسمی رامی است که توسط سازنده اصلی دستگاه برای آن دستگاه خاص طراحی شده است.

رام رسمی نرم افزاری است که روی دستگاه تلفن همراه اجرا می شود که در حافظه فقط خواندنی ذخیره می شود. یک رام واقعی هیچ گونه تغییر ظاهری/عملکردی در کد خود توسط سازنده دستگاه انجام نمی کند، اما ویژگی های منحصر به فرد خود را برای جذب مشتریان دارد. هر برندی نسخه مخصوص به خود را از رام رسمی دارد. به عنوان مثال، دستگاه‌ های تلفن همراه با سیستم ‌افزار کارخانه خود از پیش نصب شده ‌اند، در حالی که سایر سازندگان دستگاه ‌ها مانند سامسونگ، ایسوس، شیائومی و غیره از میان‌افزار اصلی خود برای ایجاد یک Android Experience استفاده می‌کنند. برای دانلود و نصب رام رسمی با رام سل همراه باشید.

رام غیر رسمی چیست؟

رام غیر رسمی یک سیستم عامل تغییر یافته منحصر به فرد بوده که توسط یک فروشنده شخص ثالث توسعه یافته و ساخته شده که قبل از انتشار به روز رسانی سازنده برای دستگاه های قدیمی یا جدیدتر در دسترس است. کاستوم رام کنترل‌ها و انعطاف‌ پذیری بیشتری را نسبت به رام رسمی ارائه می‌دهد، زیرا دستگاه کاملاً آنلاک است تا کاربران بتوانند دستگاه خود را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنند. یک رام سفارشی سیستم عامل اندروید اصلی دستگاه شما را با نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید جایگزین می کند.

با این حال، جایگزینی رام رسمی با رام غیر رسمی ممکن است گارانتی دستگاه را باطل کند. رام‌ های سفارشی عمدتاً توسط جامعه ‌ای از توسعه‌ دهندگان اصلی توسعه می ‌یابند که برخی تغییرات را بر روی سیستم عامل اصلی مبتنی بر کد منبع اندروید انجام می ‌دهند و نسخه جدید میان‌افزار را با عملکردهای بهبود یافته و گزینه ‌های سفارشی ‌سازی بیشتر منتشر می‌کنند. رام غیر رسمی مانند بدنه یک رام اصلی اما با روح متفاوت است.

تفاوت بین رام اصلی و رام غیر رسمی

رام چیزی جز سیستم عامل دستگاه تلفن همراه نیست. رام اصلی همان رام پیش فرض است – یعنی سیستم عامل – ارائه شده توسط سازنده دستگاه. رام اصلی سفت‌افزار رسمی سازنده دستگاه است که آزمایش‌های دقیق و چرخه ‌های انتشار برنامه‌ ریزی شده را پشت سر می‌ گذارد. از طرف دیگر، رام غیر رسمی یک سیستم عامل غیر رسمی برای یک دستگاه خاص است که توسط برخی از توسعه دهندگان مستقل ایجاد شده است که برخی تغییرات را در کد منبع انجام داده و آن را برای عموم منتشر می کنند. رام غیر رسمی یک سیستم عامل منحصر به فرد بوده که توسط یک فروشنده شخص ثالث توسعه یافته و ساخته شده است. برای آموزش نصب رام رسمی سامسونگ می توانید از آموزش های حرفه ای ما بازدید نمایید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط