در چه صورتی باید از شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما برای ساختمان ها استفاده کنیم؟

  • 29 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

در حالی که نظافت قسمت های داخلی ساختمان بسیار آسان است، این خدمات از نظر نمای بیرونی نیاز به یک دقت حرفه ای جدی دارد. با توجه به مشکل بودن شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما در ساختمان این امکان وجود ندارد که به طور مرتب نسبت به آنها اقدام کرد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که در چه صورتی باید از شست و شو یا رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان ها استفاده کنیم؟ در این مقاله به بررسی نکات مهم شستشو نما ساختمان ها می پردازیم.

در چه دوره هایی شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما باید انجام شود؟

اگرچه زمان مشخصی برای شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما وجود ندارد، اما انجام آن یک یا دو بار در سال واجب است. بهره مندی از خدمات نظافت پس از فصل تابستان و در پایان فصل زمستان از نکات مهم در بهداشتی جلوه دادن ساختمان هاست. دریافت این خدمات دو بار در سال به ویژه در ساختمان هایی با نمای بیرونی شیشه ای یا آینه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

گرد و غبار و کثیفی که در تمام تابستان به شیشه یا فلز می چسبد، در مواجهه با رویدادهای زمستانی مانند برف، باران و تگرگ به گل تبدیل می شود. در چنین حالتی ساختمان ها ظاهر قدیمی تر و بدتری پیدا می کنند. استفاده دوره ای از شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما در ماه های بهار ضروری است تا ساختمان ها به چشم زیباتر به نظر برسند.

با این حال، اگر ساختمان ها دارای تصویر بالا یا ساختمان هایی به سبک مراکز خرید هستند، تمیز کردن این پنجره ها هر چند ماه یکبار برای تصویر بیرونی ساختمان ها بسیار مهم است. برای به دست آوردن وجهه بالا در چشم مردم، ساختمان ها باید در فواصل زمانی کوتاه تمیز شوند.

اهمیت تمیز کردن شیشه بیرونی

امروزه بسیاری از نمای بیرونی ساختمان ها به صورت روکش شیشه ای طراحی می شوند. بزرگترین عیب این ساختمان ها که پس از مطالعات معماری نسل جدید ساخته شده اند این است که شیشه های به کار رفته در ساختمان ها در شرایط فصلی زودتر کثیف می شوند. با وجود اینکه پنجره ها هنگام تمیز بودن روشن و جادار به نظر می رسند، اما این پنجره ها به مرور زمان کثیف می شوند و فضای داخلی ساختمان ها تاریک، مسطح و خفه کننده می شود.

برای اینکه درخشندگی ساختمان ها از بین نرود، باید مراقب شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما برای از بین بردن کثیفی های گل آلود بود. شرکت های نظافت از این نظر ساختمان ها را به راحتی نظافت می کنند. برای یک فرآیند نظافت با استانداردهای بالا، لازم است پرسنل در این زمینه بسیار دقیق کار کنند. نمای بیرونی تمیز ساختمان ها برای تصویر آن ساختمان اهمیت زیادی دارد. در چنین مواردی، افراد باید با شرکت های بسیار حرفه ای نظافت بیرونی کار کنند.

راه حل های شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما

راه حل های شستشوی نما یا رنگ آمیزی نما با در نظر گرفتن عرض و ارتفاع ساختمان ها مشخص می شوند. با این حال، این وضعیت آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. هر جزئیاتی نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد. این ارتباط نزدیکی با حرفه ای بودن پرسنل شرکت نظافتی دارد.

موقعیت هایی که نیاز به شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما دارند

یکی از شرایطی که عملیات شست و شوی نما یا رنگ آمیزی نما را ضروری می کند، بدون شک شرایط فصلی است. در اثر چسبیدن مداوم گرد و غبار حمل شده توسط باد به پنجره ها و ترکیب این شیشه ها با آب باران، لکه های بد شکلی روی پنجره ها ایجاد می شود. برای از بین بردن این لکه ها، تمیز کردن با استفاده از محلول های مختلف انجام می شود. از آنجایی که لکه ها سخت هستند و تمیز کردن آنها با اثر سوزاننده خورشید دشوار است، ابتدا این لکه ها نرم می شوند. کثیفی های درشت پاک می شوند و سپس محصولات تمیزکننده روی شیشه یا نما اعمال می شوند تا به طور کامل کثیفی را از بین ببرند. در نهایت با مواد شوینده کثیفی به طور کامل از روی سطح پاک می گردد. بنابراین نمای بیرونی بسیار تمیز می شود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط