چند نکته آسان برای سازماندهی لوازم اداری در دفتر کار

  • 22 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin
به هم ریختگی دفتر کار اصلا خوشایند نیست و برای ارباب رجوع تصویر جالبی را ارائه نمی کند. به لحاظ روانشناسی مرتب بودن وسایل اداری در محیط کار می تواند موجب پیراستگی ذهن شما شود و در عین حال تاثیر دلپذیری به مخاطب القاء کند. اگر شما هم در فکر مرتب کردن لوازم اداری در دفتر کارتان هستید این مقاله را تا آخر دنبال کرده و به نکات آن عمل نمایید.

1. میز کارتان را خلوت کنید

بهتر است فوراً دست به کار شوید: میز کار خود را کاملاً خالی کنید ، سطح آن را تمیز کرده و از این منظره خالی لذت ببرید. این چه حسی در شما ایجاد می کند؟ سپس از میان تنوع لوازم اداری یکی را انتخاب کنید. دقت کنید فقط ضروری ترین وسایلی را که دائماً به آنها نیاز دارید روی میز قرار دهید.
پیشنهاد:
لیست قیمت 30 مدل کارتریج و جوهر خودنویس + لینک خرید

لوازم اداری که بیشتر اوقات استفاده می کنید باید در نزدیکی شما باشند. به عنوان مثال قلم ، دفترچه یادداشت ، زونکن ها و شاید یک تخته وایت برد از جمله این لوازم هستند. اگر از قیچی ، منگنه ، سوزن ته گرد و غیره به طور مداوم استفاده نمی کنید ، باید آنها را در کشوی میز خود نگه دارید.

2. جلوگیری از به هم ریختگی پرونده ها

از به هم ریختگی پرونده های مختلف خودداری کنید. شجاعت داشته باشید و لوازم اداری را که دائما استفاده نمی کنید را کنار بگذارید.

این کار را به صورت روال درآورید و میز کار خود را درست قبل از پایان هر کار مرتب کنید. به این ترتیب می توانید روز را از نظر فکری به زیبایی پایان برسانید و استراحت کنید. همچنین تعیین یک روز در ماه یا سه ماهه برای سازماندهی کشوها و قفسه ها بسیار مفید است.

3. مرتب کردن لوازم دیجیتال

نه تنها دفتر کار یا میز بلکه دسکتاپ رایانه نیز باید همیشه منظم و کاربردی باشد. 5 دقیقه وقت خود را صرف مرتب کردن صفحه دسکتاپ خود کنید. هر روز صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنی. ایمیل های خود را با توجه به ضرورت آنها علامت گذاری کنید و در حذف نامه های الکترونیکی که دیگر نیازی به آنها ندارید ، دریغ نکنید.

4. استفاده از تقویم رومیزی بر روی میز کار

بهتر است از یک تقویم رومیزی بر روی میز کارتان استفاده کنید. به این ترتیب تمام برنامه های زمانی شما جلوی چشمتان خواهد بود. شما می توانید بطور مداوم وظایف و برنامه های منظم را در تقویم خود سازماندهی کنید. بنابراین همیشه قادر خواهید بود تا به صورت برنامه ریزی شده عمل کنید.

5. کاغذهای اضافی را دور بریزید

انبوهی از کاغذهای انباشته شده در لابلای لوازم اداری آغاز هرج و مرج است. مراقب باشید که کاغذها مرتباً بررسی شوند و اسنادی را که به دلایل قانونی نیازی ندارید دور بریزید. امروزه در عصر دیجیتال ، کاهش کاغذهای کاغذی به طور کلی در دفتر کار مفید است.

6. فقط یک پروژه را روی میز کارتان بگذارید

میز کار مانند کارت ویزیت یک کارمند است. از بیرون نگاهی به میز کار خود بیندازید. چه کاری را می بینید که نیاز دارد انجام دهید؟ میز کارتان را چگونه ارزیابی می کنید؟ معمولا افراد را با توجه به نحوه کارشان قضاوت می کنند. بنابراین فقط پروژه ای را که در حال حاضر روی آن کار می کنید را روی میز خود داشته باشید و بقیه را بایگانی کنید.

عکس خاصی روی میز کار خود قرار دهید تا فضای کاری خود را سفارشی کنید. این کار نشان می دهد که در محل کار خود احساس راحتی می کنید و آن را مطابق با سلیقه خود مرتب کرده اید.

لیست محصولات منتخب سایت کتابدان برای این نوشته

خرید ست لوازم اداری رومیزی ایده مان کد MD01

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    370x200x200 میلی‌متر
  • وزن
    1300 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    – ساخته شده از ام دی اف

خرید ست لوازم اداری رومیزی ایده مان کد B01

مشخصات کلی

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    440*220*185 میلی‌متر
  • وزن
    1500 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    -جاقلمی به ابعاد: 100*75*75 میلی متر
  • -جای کاغذ یادداشت به ابعاد: 30*110*110 میلی متر
  • -پایه چسب به ابعاد:55*130*30 میلی متر

خرید استند لوازم اداری رومیزی مدل پاراکو کد 002

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    270x140x50 میلی‌متر
  • وزن
    300 گرم
  • کشور سازنده

خرید استند لوازم اداری رومیزی مدل S900

مشخصات کلی

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    27x13x8 میلی‌متر
  • وزن
    180 گرم
  • کشور سازنده
    ایران

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل D37

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    280x120x105 میلی‌متر
  • وزن
    360 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    جای قلم
  • جای عینک
  • جای کلید
  • جای هندزفری

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل CH11

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    28x14x10 میلی‌متر
  • وزن
    410 گرم
  • کشور سازنده
    ایران

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل EW0

  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • ابعاد
    210x130x120 میلی‌متر
  • وزن
    300 گرم

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل K330

 

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    330x165x130 میلی‌متر
  • وزن
    400 گرم
  • کشور سازنده
    ایران

 

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل woodland

 

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    240x130x150 میلی‌متر
  • وزن
    1000 گرم
  • کشور سازنده
    ایران

 

قیمت لوازم اداری رومیزی استودیو اشل مدل E0

  • جنس بدنه
    بتن
  • ابعاد
    355*220*95 میلی‌متر
  • وزن
    3500 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    ابعاد طول 35.5 عرض 22 ارتفاع 9.5 سانتیمتر
  • شامل جا قلمی و جای سوزنی، مجسمه، جا کارتی، گلدان، زیر سیگاری و جا گیره ای و نگهدارنده کاغذ در یک سینی بتنی
  • سطح اکسپوز و خاص
  • زیر فوم برای قرار دادن روی تمام سطوح

قیمت استند لوازم اداری رومیزی دکو مارکت کد D078

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    100x140x130 میلی‌متر
  • وزن
    230 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    قسمت جلوی جامدادی استند گوشی همراه نگهدارنده گوشی می باشد

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل TM12

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    550x300x100 میلی‌متر
  • وزن
    1800 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    طراحی ارگونومیک ، هوشمندانه و کاربردی
  • مناسب برای انواع مانیتورها تا سایز 24 اینچ
  • ساخته شده از ورق ام دی اف

قیمت استند لوازم اداری رومیزی مدل D32

مشخصات کلی

  • جنس بدنه
    چوب
  • ابعاد
    250x120x105 میلی‌متر
  • وزن
    330 گرم
  • کشور سازنده
    ایران
  • سایر مشخصات
    جای قلم
  • جای کلید
  • جای هندزفری
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط