نکاتی که در خرید اسپرسوساز و قهوه ساز خانگی باید بدانید

  • 26 دی 1400
  • 0 نظر
  • admin

D:\2- درآمد اینترنتی\2- خریدیار\4- سئوی سایت\گزارش ریپورتاژها و لینک ها\متن ریپورتاژها\10 ریپورتاژ رایاطرح\ریپورتاژهای گروه 2\espresso.png

اسپرسوساز در حقیقت هر دستگاهی است که می توان آب داغ را با فشار خیلی زیاد از میان پودر قهوه عبور دهد و قهوه به شما تحویل دهد که این مدل تهیه قهوه را اسپرسو می گویند.

اسپرسو یک دانه یا نوعی پودر قهوه نیست، اسپرسو یک روش تهیه قهوه است. با دانه‌های قهوه می‌توان هر قهوه ای درست کرد، منتها در هر نوع قهوه دانه به اندازه مشخصی آسیاب می شود و از وسیله مشخصی(اسپرسوساز، قهوه جوش و…) برای تهیه استفاده می‌شود.

برای تهیه قهوه از نوع اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسوساز داریم که اسپرسوسازها در دو مدل دستی و برقی در بازار یافت می شوند، برای مشاهده بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی به سایت kharidyaar.ir مراجعه کنید.

اما پیش از خرید دستگاه اسپرسوساز به چه نکاتی باید توجه داشت؟

1- توان دستگاه اسپرسوساز

هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، قهوه خروجی کیفیت بیشتری خواهد داشت، چرا که دستگاه قدرت لازم برای انجام کار را خواهد داشت.

2- فشار آب داغ دستگاه

البته کیفیت قهوه بیش از توان به فشار آب داغ بستگی دارد، هرچه فشار بیشتر باشد قهوه خروجی غلیظ تر است و در واقع یک اسپرسو است. بهتر است فشار دستگاه چیزی بین 15 تا 20 بار باشد، این ایده آل است.

3- قابلیت های دستگاه اسپرسو

اسپرسوسازهای خانگی قابلیت های متفاوتی دارند، قابلیت هایی از جلمه: سینی چه گیر، پیچ تنظیم بخار، صفحه گرم کننده فنجان، سیستم قطع کن خودکار و…

اگر به هر یک از قابلیت های اسپرسوساز نیاز دارید، حتما پیش از خرید دقت کنید که دستگاه مورد نظر شما این قابلیت ها را داشته باشد.

D:\2- درآمد اینترنتی\2- خریدیار\4- سئوی سایت\گزارش ریپورتاژها و لینک ها\متن ریپورتاژها\10 ریپورتاژ رایاطرح\ریپورتاژهای گروه 2\espresso-machine8.jpg

4- شهرت برند اسپرسوساز

بعد از اینکه مشخص کردید به چه قابلیت هایی نیاز دارید، به این فکر کنید که آیا اسپرسوساز مورد نظر شما از برند معتبری است؟ دقت کنید که منظور این نیست که پول برند بدهید، تنها بررسی کنید که برند مورد نظر در تولید اسپرسو شهرت کافی داشته باشد.

در حال حاضر برندهای مباشی، دلونگی، نسپرسو، نوا و… در تولید اسپرسو شهرت زیادی دارند و انصافا بهترین اسپرسوسازهای بازار هستند.

5- میزان قهوه خروجی دستگاه

میزان قهوه خروجی مورد نیاز شما چقدر است؟ مثلا در یک بار استفاده نیاز دارید چند فنجان قهوه به شما تحویل دهد؟ هنگام خرید دقت کنید که آیا قهوه خروجی برای تعداد نفرات شما مناسب است؟

6- چقدر در انتخاب قهوه سخت گیر هستید؟

به کدام مدل قهوه بیشتر علاقه دارید؟ لاته در لیوان بزرگ؟ کاپوچینو در فنجان کوچک؟ اسپرسو یا امریکانو؟ جواب این سوال‌ها کمک می‌کند نوع دستگاه‌ را انتخاب کنید و ببینید به تک بویلر نیاز دارید یا چند بویلر.

اگر در طعم قهوه سخت‌گیر نیستید و نیازی به تنوع مزه ندارید، با یک دستگاه ساده و جمع‌وجور راضی خواهید بود. شاید تجربه چندانی در قهوه دم کردن در خانه ندارید، پس به دستگاه پیچیده‌ای نیاز نخواهید داشت.

دقت داشته باشید که اگر برند نسپرسو بخرید، برای خرید کپسول‌های آماده باید جداگانه هزینه کنید. نسپرسو یکی از محصولات شرکت نسله است که به‌جای قهوه با کپسول‌های آماده‌ کار می‌کند. خیلی‌ها طعم کپسول‌های نسپرسو را می‌پسندند، اما حواس‌تان به قیمت آنها باشد؛ به‌خصوص که تازگی‌ها قیمت‌شان بالاتر هم رفته.

7- انواع دستگاه اسپرسوساز را بشناسید

  • دستی: اسپرسوساز دستی مهارت زیادی لازم دارد تا قهوه‌ خوبی به دست‌تان بدهد. درواقع شما یکی از اجزای دم‌آوری قهوه می‌شوید و با تکرار و تمرین، فوت‌وفن آن را یاد می‌گیرید. این مدل‌ها درعوض کوچک و جمع‌جورند و جای زیادی در آشپزخانه نمی‌گیرند.
  • نیمه اتوماتیک: متداول‌ترین مدل اسپرسوساز است که در آن پمپ دم‌آوری الکتریکی وجود دارد و کاربر به‌صورت دستی آن را روشن و خاموش می‌کند.
  • کاملا اتوماتیک: این ماشین‌ها صفر تا صد کار را خودشان به‌تنهایی انجام می‌دهند و شما فقط یک فنجان قهوه تحویل می‌گیرید. ماشین‌های کاملا اتوماتیک آسیاب قهوه دارند و کار دم‌آوری قهوه را کاملا خودکار انجام می‌دهند.
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط